AMilli Futbol Takımımızın Kupası'nda iki maçta sıfır çekmesi tam bir hayal kırıklığına yol açtı. Beklenti çok büyük olunca, tepki ve üzüntü de aynı şekilde büyüdü. Üzerine bir de Curaçao'dan, Yeşil Burun Adaları'na, savaştan çıkan İran'dan, Avustralya'ya kadar hemen her takım canla başla mücadele edince tepkiler isyan boyutuna dönüştü.

Malum, her şeyi uçlarda yaşamayı seviyoruz. Montella için "vurun abalıya" misali linç kampanyası başlattık. Başlattık da acaba doğru mu yaptık?

Sahi, Montella üç yılda neler başardı hiç düşündünüz mü?Avrupa Şampiyonası'na katıldık ve çeyrek final oynadık.24 yıl sonra Dünya Kupası vizesi aldık. Birkaç yıl önce CLigi'nde debelenirken, Avrupa Uluslar Ligi'nin en üst seviyesi olan ALigi'ne yükseldik.

Peki, "Dünya Kupası'nda yapamadıkları" dediğinizi duyar gibiyim. Evet, İtalyan teknik adamın Dünya Kupası hazırlığı iyi değildi. Daha önce de söylediğim gibi seçimlerinde "aklı ile duyguları arasında" kaldı.

Bazı oyuncularda gereksiz yere ısrar etti. Kabul edelim ki teknik adamlar da formsuz olabilir. Üstelik futbolcularımızın birçoğu da sakatlıktan yeni çıktığı için formsuzdu.

Bazı oyuncuların mental açıdan hazır olmadığını da gördük. Bence federasyon bir akil futbol adamını (Hamit Altıntop örneği gibi değil) Milli takımlar sorumlusu yaparak, içeride daha sağlıklı bir ortam oluşturabilirdi. Velhasıl başaramadık!

Şimdi kolay olanı yaparak sürek avı başlatmak yerine, bizde pek yapılmayanı tercih edip istikrara yönelsek ne kaybederiz?Fransa, İspanya, Arjantin gibi takımlar teknik adam istikrarını yıllardır başarıyla sürdürüp, sonuç almıyor mu?Seçimler, sonuçları belirler.

Milli takımda ciddi anlamda bir bitiricilik sorunu var. Santrfor sıkıntımız net şekilde ortada. Burak Yılmaz ve Cenk Tosun'dan sonra gerçek anlamda bir golcü çıkaramadık.

Dönem dönem kaleci ya da stoper sorunumuz olmuştu. Osıkıntıları aştık. Ama son yıllarda hiç bu kadar net bir golcü eksiği yaşamamıştık.

Bu sorunu maalesef çözemedik.4-6-0 gibi oynayıp Kerem'iileri uçta değerlendirmek bir yere kadar!Her takıma her oyuna, bu şekilde karşılık vermek mümkün değil ki. Deniz Gül yeni yeni kendini buluyor.

Eksiklerini gidermek için bir, iki yıl daha maç ritmi kazanması gerek. Bertuğ Yıldırım'ıHoca kadroya almadı. Bu sezon yedi golü var.

Onun da maç sayısının artması şart. Ben kadroda olmasını beklemiştim. Bu isimleri kullanmak, alt ligler dahil daha geniş çaplı bir genç oyuncu taraması yapmak şart.

Fakat kısa vadede Mehmet Aurelio örneğinde olduğu gibi, bu kez bir devşirme santrafor bulabilsek iyi olacak. Avrupa'da pek çok milli takım böyle yapıyor. Sakın, "85 milyondan santrfor çıkmıyor mu?

" güzellemesi yapmayın. Almanya'da 85 milyon ama ihtiyacı olunca ne devşirmeler çıkarttı!Son günlerde Championship de oynayan Kıbrıs asıllı Rhian Brewster ismi gündeme geliyor.

Şartları uyan başka isimler var mı bilmiyorum. Ama kısa ve orta vadede bu şekilde palyatif çözümler üretip, kalıcı çözümler için zaman kazanmak gerekiyor. Etiketler: Oğuz Çetin, İsmail Kartal, Aykut Kocaman, Volkan Demirel, Dirk Kuyt, Yeşil Burun Adaları, Avustralya, Guirassy, Curaçao, İran, Fenerbahçe Oğuz Çetin, İsmail Kartal, Aykut Kocaman, Volkan Demirel, Dirk Kuyt, Yeşil Burun Adaları, Avustralya, Guirassy, Curaçao, İran, Fenerbahçe